Neden %100'lük bass gitarist yoktur?

Başlatan , Mayıs 27, 2011, 09:57

MurderKing

Merhaba.Geçen günki basss dersimizde hocamla sohbet ederken bana %100 bass gitarı bilen bass gitarist yok dedi bunun nedeni nedir daha açıklayıcı anlatabilirmisiniz?Önceki konulardada benzer şeyler okudum ama yeterince bu konuyla alakalı açıklama bulamadım yardımcı olursanız sevinirim 8)

bkotga

bence sadece bass gitar için değil tüm enstrumanlar için öyledir yani müzik uçsuz bucaksız bişey yapabilceklerinin sınırı yok herşeyide bilmek imkansızdır sanırım

Sancak

Alntı yapılan: "MurderKing"Merhaba.Geçen günki basss dersimizde hocamla sohbet ederken bana %100 bass gitarı bilen bass gitarist yok dedi bunun nedeni nedir daha açıklayıcı anlatabilirmisiniz?Önceki konulardada benzer şeyler okudum ama yeterince bu konuyla alakalı açıklama bulamadım yardımcı olursanız sevinirim 8)

Hayattaki her şeyde böyle değil midir zaten bu? Felsefik bir soru olmuş. 2+[img]5 yani. Mükemmel bir yazar, heykeltraş, bilim adamı, vs gösterebilir misin bana? Ya da mutluluğun resmini çizebilir misin Abidin?

enantyomer

Sanat uzun yaşam kısa.

Gokmen

Serkan, lafı ağzımdan almışsın...

Bu tip felsefe yapmanın en düşük versiyonu tartışmaları bile saçma bulurum.

MurderKing

saçma-alaycı geliosa neden yıllarca bass gitarla uğraşanlar bile çok iyi değilmiş gibi anlatılır anlamıyorum zaten bende şunun şurasında 4-5 aylık bass öğrencisiyim bence sorumu ilginç bulma yerine beni ve benim gibi yeni arkadaşları aydınlatabilmek daha uygundur.

marcus

E tamam işte. Öyle yapmış arkadaşlar. Cevaplar bence aydınlatıcı. Hocan tevazu/felsefe karışık bir yaklaşımla söylemiş bunu, ki bence o da çok yerinde bir yaklaşım. Herhangi bir iş için "ben bu işte mükemmelim" demek, o işte ulaşılabilecek en son noktaya gelindiğini, daha geliştirebilecek bir şey kalmadığını gösterir. Halbuki müzik için öyle bir son noktanın olmadığı çok açık değil mi?

Sancak

Alntı yapılan: "MurderKing"saçma-alaycı geliosa neden yıllarca bass gitarla uğraşanlar bile çok iyi değilmiş gibi anlatılır anlamıyorum

Noktalama işareti kullanma alışkanlığın olmadığından cümleyi doğru mu anladım bilemiyorum. Sanırım yukarıda alıntıladığım yer tek bir cümle.

Bu haliyle de bana anlamsız geldi. Saçma gelen ne, alaycı gelen kim? Konumuz ile bağlantısı ne?

"Yıllarca bas gitarla uğraşanlar bile iyi değilmiş gibi anlatılır"dan ne kastettiğin de sanırım yine ifade yetersizliğine kurban gitti. Burada "iyi" değil "mükemmel" demek istediğini varsayıyorum. Yukarıda dediğimi bir daha okumanı tavsiye ediyorum o zaman. Dediğimi farklı sözcüklerle bir kez daha yazayım: İyi olunabilir, ama mükemmel imkansızdır. Tıpkı sonsuzluğun tanımı gibi. Hiç bir rakam sonsuzluğa eşit olamaz ya, hep ondan azdır ya. Çok iyi olmak ile mükemmel olmak arasında da aynı ilinti vardır. Bu binlerce yıldır filozofların tartışa geldiği konuların başını çeker. İdeal nedir? Mükemmele nasıl yaklaşılır? Bunlar henüz cevabı bulunamamış ve teoride kalan sorulardır. Bunun ötesinde bir cevabı bizim burada aramamız naif ve boş bir çabadır.

Gokmen

Arkadaş sanırım bana hitaben yazmış.

Hocan, İlker'in (Marcus) iyi niyetli bakış açısı ile tevazu mu göstermiş yoksa felsefe mi yapmış bilemiyorum ama ben, bir konuda mükemmel olmanın tartışıldığı felsefe saçmalıklarını yersiz bulmaktan bahsetmiştim.

Geri kalanı da Sancak gayet güzel açıklamış. Hoş, hocanın söylediği de çok açık ama olsun.

18 yıldır bas gitar çalıyorum, sana söyleyebileceğim tek şey 4-5 Aydır süre geldiğini belirttiğin bas gitar öğrenciliğin hiç bitmeyecek, çünkü ne bizlerin, ne de başkalarının ki hiç bitmedi. Tüm sanat dallarında olduğu gibi müziğinde güzel tarafı budur zaten. Muhasebe değil ki bu tüm formüller hep aynı olsun. ( Bu da benden felsefi bir yaklaşım olsun)

taha

Selamlar;

şimdi burda % ile ne kastettiğin ve o yüzdenin nekadarında oldugun önemli.
senin için hedeflediğin "bass çalabilme" yada "iyi basscı olabilme" hangi derecede bilemiyorum ki önemli olanda bu nokta.

eger hobi olarak bakıyorsan ve istediğin parçaları istediğin tatta çalabiliyorsan hedefinin %100 üne ulaşmışsındır, fakat bunu bir yaşam tarzı yada "ekmek teknesi" olarak görüyorsan en fazla %99 a çıkabilirsin ki hep biyerlerde açığın olacaktır.

yani hocan ( ekmek teknesinde olan bir kişi) bence dogru söylemiş...

müzik sonsuzdur, bizden önce de vardı sonra da olacak...


T.

MurderKing

Alntı yapılan: "Sancak"
Alntı yapılan: "MurderKing"Merhaba.Geçen günki basss dersimizde hocamla sohbet ederken bana %100 bass gitarı bilen bass gitarist yok dedi bunun nedeni nedir daha açıklayıcı anlatabilirmisiniz?Önceki konulardada benzer şeyler okudum ama yeterince bu konuyla alakalı açıklama bulamadım yardımcı olursanız sevinirim 8)

Hayattaki her şeyde böyle değil midir zaten bu? Felsefik bir soru olmuş. 2+[img]5 yani. Mükemmel bir yazar, heykeltraş, bilim adamı, vs gösterebilir misin bana? Ya da mutluluğun resmini çizebilir misin Abidin?

Alntı yapılan: "Gokmen"Serkan, lafı ağzımdan almışsın...

Bu tip felsefe yapmanın en düşük versiyonu tartışmaları bile saçma bulurum.

o 2 cevaptaki bazı cümlelere takıldım sadece...Tartışmalı cevaplara bakmıyorum tamammıdır?Yani yeni başladığım için aklım karışık diyebilirim..bana hocamın dedikleri:1."%10'luk bass gitaristleri etrafında görebilirsin etrafında.Bass gitar diğer enstrümanlardan farklı bu yüzden %100 lük bass gitarist yoktur."
2.(%) işaretini bana aynen o şekilde anlattığı için kullandım.
3.Sadece şu an siz ustadlarımızın beni aydınlatacak yorumlarına dikkat ediyorum artık.
ve son olarak büyüklerime ben anlamadanda saygısızlık ettiysem özür dilerim bazı şeyleri alaycı veya saçma algıladığım için. 8)

Sancak

Hocan bası biraz farklı bir konuma koyarak söylemiş. Aslında bu tüm sanat, bilim ve hayatın diğer alanlarında da geçerlidir. Şimdi işin teorik mükemmel yani teorik %100 kısmını bırakıp, ki dediğimiz gibi bu çıkmaz bir sokaktır, basın farklı yapısını ele alalım.

Diğer enstrümanlar ya ritim ya da nota üzerindedir. Bas ise ikisi arasında köprü kurar. Davulun-perküsyonun temele koyduğu ritmi alır, aynı ritmi uygulayarak nota ekler, diğer enstrümanlar da bu notaları alır ve o notalara uygun çalarlar. Bu noktada en fazla teorik müzik bilgisine sahip olması gereken saz bas gitardır. En çok bilgiyi bas gitaristin bilmesi gerekir. Tabii bu sadece teorik bir durum. Yoksa benim gözlemlediğim bu işte klavyeciler de çok iyiler. Belki de piyano eğitimi alanların sayısı fazla olduğundan ve ama gitarı eline alıp çalmak daha kolay olduğundan gençlerin teoriyi boşlamasından kaynaklanan bir durumdur bu.

Canlı performanslarda genelde ben kalvyeciye ve basçıya bakarım. Hele bazen sadece ikisinin ne yaptığını bildiği durumlar olur. Kaş göz anlaşırlar. Alakasız bir parçanın ortasına Üsküdara Gideriken (Katibim)den bir partisyon sıkıştırırlar armoniye uygun olarak, bunu ne dinleyici fark eder, ne gitaristler, bir baterist uyanır gibi olur ve kafayı kaldırıp boş boş bakar. Sonra klavyeci ile basçı gülerler, işte o zaman tadından yenmez.

MurderKing

Alntı yapılan: "Sancak"Canlı performanslarda genelde ben kalvyeciye ve basçıya bakarım. Hele bazen sadece ikisinin ne yaptığını bildiği durumlar olur. Kaş göz anlaşırlar. Alakasız bir parçanın ortasına Üsküdara Gideriken (Katibim)den bir partisyon sıkıştırırlar armoniye uygun olarak, bunu ne dinleyici fark eder, ne gitaristler, bir baterist uyanır gibi olur ve kafayı kaldırıp boş boş bakar. Sonra klavyeci ile basçı gülerler, işte o zaman tadından yenmez.
işte bas'ı sevmemin sebebi =)